Thursday 27 June 2013

PAKATAN MULA MEROYAN MENJELANG PRK KUALA BESUT.


Dari awal lagi telah dikatakan, DAKWAT KEKAL yang dituntut oleh Pakatan Rakyat sehinggakan mereka berarak di jalan raya di Kuala Lumpur sambil berbaju T kuning merupakan perangkap dan jerat agar mereka dapat melepaskan kemarahan apabila keputusan PRU13 menunjukkan mereka tidak dipercayai oleh majoriti rakyat Malaysia.

Bagaimanapun, atas dasar baik hati dan konon-kononnya terbuka serta mahu menambahbaik, akhirnya SPR guna juga dakwat kekal dan terperangkap pula dengan isu agama memandangkan dakwat kekal yang hendak digunakan, perlulah berasaskan air yang mana, tidak menghalang air daripada menyentuh kulit sebagaimana dakwat kekal berasaskan minyak yang banyak digunakan oleh negara-negara Dunia Ketiga yang masih lagi rakyatnya berasa kembang hidung kalau dapat memiliki sebiji basikal tua bertayar besar!

Dari awal lagi telah dikatakan bahawa dakwat kekal yang dimaksudkan, tidak akan kekal sebagaimana yang didakwa oleh Pakatan Rakyat. Bahkan dakwat kekal itulah nanti yang akan digunakan oleh Pakatan Rakyat.

Kalau tak salah, suatu ketika, Sahabat Blogger, PAPAGOMO (kini sudah pun bersara) BACA DI SINI siap buat demonstrasi untuk menanggalkan dakwat kekal yang dipalitkan ke jari. Namun, puak-puak Pakatan Rakyat kata, itu lebih jimat dan lebih dipercayai berbanding sistem biometrik yang hendak dikuatkuasakan oleh SPR pada waktu itu.

Sekarang, apa yang didebatkan oleh SAHABAT BLOGGER PAPAGOMO, digunapakai oleh Pakatan Rakyat untuk menghentam hujah mereka sendiri. Manakala pihak SPR pula terpaksa bertungkus lumus mencari jawapan bagi semua tuduhan yang dilemparkan kepada mereka tanpa merujuk kembali kepada perkara pokok yang menjadi asas tuduhan... TIDAK ADA SATU BUKTI PUN YANG MENYOKONG HUJAH PAKATAN RAKYAT BAHAWA DAKWAT KEKAL YANG TIDAK KEKAL ITU MEMBOLEHKAN MANA-MANA INDIVIDU MENGUNDI LEBIH DARI SEKALI!!!

Menjelang PRK Kuala Besut, pecacai-pecacai Pakatan Rakyat yang suatu masa dahulu cukup BERIMAN dan BERIKTIKAD DENGAN SEBENAR-BENAR IKTIKAD KEPADA DAKWAT KEKAL, sekarang ini sibuk menghentam SPR dan dakwat kekal yang digunakan.

Hujah mereka sangat mudah, dakwat kekal tersebut tidak kekal. Itu sahaja. Perkara pokok yang mereka sendiri bangkitkan iaitu pengundi boleh mengundi lebih dari sekali kerana tidak menggunakan dakwat kekal, tidak pula dibangkitkan kerana mereka tidak mempunyai walau secebis bukti pun!!!

Rasa-rasanya sudah sampai masanya untuk SPR menggubal semula penggunaan dakwat kekal yang merupakan satu perbelanjaan tidak perlu. Sebaliknya SPR lebih baik meniadakan dakwat kekal dan kembali semula kepada sistem lama yang jauh lebih berkesan dan tidak membazir di samping menilai semula program sistem biometrik yang sudah digunapakai oleh kebanyakan negara di seluruh dunia termasuklah Amerika Syarikat.

Apatah lagi dengan KEMUNCULAN TERLALU RAMAI CHINABENG MUDA pada PRU lalu, menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena memandangkan salah satu daripada KEPANTANGAN BESAR kaum berkenaan adalah TIDAK BOLEH RAMAI ANAK.

Kalau dari awal lagi mereka tidak mahu ramai anak, bagaimana pula boleh ada ramai anak muda? Pastinya ada sesuatu yang tidak kena dengan Jabatan Pendaftaran Negara... lagipun antara kes paling menarik ialah bagaimana TIGA MAHARAJA KECIL yang merupakan kepala kongsi gelap melarikan diri ke luar negara dengan dokumen pengenalan diri 'tulen tapi palsu', masih lagi segar dalam ingatan kebanyakan rakyat Malaysia yang prihatin.

No comments:

Post a Comment