Tuesday 28 May 2013

GURU KERJA UNTUK PEMBANGKANG.


 Di SEKOLAH lama saya dahulu ada lebih 80 orang guru tetapi tidak sampai 10% yang pangkah BN, yang lain semua pangkah pembangkang. Malah seorang cikgu dengan bangga mengatakan bahawa dia pangkah DAP, kerana terlalu benci dan sakit hati kepada UMNO. 


Dalam bilik guru semua guru bercakap tentang keburukan kerajaan.Menghentam UMNO.Mereka maki hamun kerajaan yang banyak menolong mereka.Apa saja kerajaan buat semuanya salah."CIKGU MUDAH LUPA".Fenomena ini bukan saja berlaku disekolah saya malah sekolah seluruh malaysia dan Jabatan Kerajaan yang lain. Saya tidak tahu apa masalah guru.Apa lagi mereka mahu.Di mana fikiran logik mereka sebagai seorang pendidik.Kemudahan terbentang luas. Bukti kejayaan di depan mata. Kebenaran sudah nampak, tetapi masih termakan hasutan Al juburi. Duet tidak perlu cari cukup bulan cucuk dinding saja. Bila bajet semua bertenggek depan tv nak tau berapa dapat. Orang kampung kena cari duit. Pendapatan tidak menentu. Tetapi mereka masih setia kepada UMNO yang berteraskn ISLAM DAN MELAYU. Wahai guru belajarlah bersyukur dan berterima kasih. DAP penipu besar. Buat apa kita nak pangkah depa. Dia guna PKR untuk menipu orang melayu. Tetapi orang melayu berpolitik sangat bodoh. Orang cina sudah bersatu untuk menentang melayu, tetapi kita berpecah belah. Buat fitnah sesama sendiri. Marilah bersatu. Inilah formula yang terbaik untuk memperkukuhkan islam dan orang melayu.  Kalau DAP dan MCA boleh berpakat dab bersatu , mengapa orang melayu bermusuha. Negara kita pelbagai kaum, kalau tidak bersatu bangsa lain yang untung dan mereka tepuk tangan. Lihat lah bangsa kita sudah tidak terurus dan porak peranda.


 Melayu lah paling Ramai menghasilkan anak luar nikah dan buang bayi. Melayu lah paling ramai penagih. Bangsa apa yang menjadi peragut  dan siapakah Mat Rempit , Bohjan dan Bohsia. Sumbang Mahram berlqku sana sini. Lihat berapa ramai anak melayu tidak tahu mengucap dan tidak pandai membaca Al-Quran. Tetapi Ustaz dan Ustazah hanya pandai Berpolitikus untuk pembangkang. Cuba tanya diri sendiri, pernahkah Ustaz dan Ustazah buat kelas tambahan untuk anak bangsa sendiri bagi mengatasi masalah ini?? Tidak perlu mencari kesalahan orang lain kalau tanggungjawab sendiri pun kita abaikan. UMMAH MANTAP NEGARA KUAT. Bila kita kuat tidak ada isu murtad, isu Kalimah Allah, isu buang kepala BaBi  di kawasan Masjid, isu memprotes suara azan dan akhir sekali tidak akan ada isu mengkristiankan umat Islam.


SEJARAH telah memberi banyak pengajaran dan tidak pernah menipu kita. Lee Kuan Yew, Perdana Menteri Singapura pertama sanggup masuk kampung Melayu dan pakai songkok bagi mendapatkan sokongan orang melayu untuk singapura berpisah dengan Malaysia. Akhirnya Melayu dapat Hampas saja. Di Selangor DAP sanggup masuk Masjid untuk menunjukkan mereka boleh membela Islam dan Melayu.."Tok muu".. Maka orang melayu pun tersengeh termasuklah yang pakai serban dan berjanggut. Tetapi DAP kata orang melayu sudah masuk perangkap."PADAN MUKA LU OLANG". 
        Ekonomi dalam genggaman. Kuasa politik sebelah tangan. Pulau Pinang sudah tumbang. PKR dan Pas masih berangan angan nak ke bulan.
Percayalah bangsaku. DAP tidak pernah jujur dengan kita. Mereka ada muslihat. Mereka nak ubah seluruh sistem pemerintahan negara supaya menguntungkan mereka. Mereka tidak mahu emas. Mereka tidak mahu jambatan terpanjang. Mereka tidak mahu Universiti. Mereka tidak mahu bangsa mereka ramai menjadi jutawan. Tetapi yang mereka mahu ialah Tanah Melayu,  kuasa politik dan ekonomi orang melayu. 
Mereka nak buang Perlembagaan 153 yang ada. Mereka mahu jadi Perdana Menteri. Mereka nak hapus sistem Beraja. Mereka nak rampas semua hak orang melayu.
Sebab mereka tahu Melayu Bodoh. Wahai bangsaku cuba bayangkan kalaulah orang cina berada di tempat kita. Adakah mereka akan buat seperti PKR dan PAS buat sekarang. JANGAN MIMPI!!

No comments:

Post a Comment